Τρίτη 10 Μαΐου 2011

Το σπίτι από τραπουλόχαρτα και ποιός πληρώνει την πτώση του...

Οπως διαβάζουμε στο Reuters:

" Απαιτήσεις 9,14 δισ. ευρώ για τράπεζες Bρετανίας
Aποφάσισαν να προχωρήσουν στην αποζημίωση πελατών τους αντί να συνεχίσουν μια ήδη πολυετή δικαστική διαμάχη

Oι βρετανικές τράπεζες είναι αντιμέτωπες με απαιτήσεις οκτώ δισ. στερλινών (9,14 δισ. ευρώ), καθώς αποφάσισαν να προχωρήσουν στην αποζημίωση πελατών τους αντί να συνεχίσουν μια ήδη πολυετή δικαστική διαμάχη. Μετά την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου για καταχρηστική πώληση των προγραμμάτων προστασίας πληρωμών (ΡΡΙ) από τον κλάδο, η Lloyds Banking Group, το 41% της οποίας ελέγχεται από το κράτος, αποφάσισε να αποζημιώσει πελάτες της, με σχετικές προβλέψεις της τάξεως των 3,2 δισ. στερλινών (3,65 δισ. ευρώ). Κατόπιν τούτου, οι ανταγωνιστές της δεν προτίθενται να ασκήσουν νέα έφεση. Χθες, μάλιστα, οι Barclays και HSBC ανακοίνωσαν τις δικές τους αντίστοιχες προβλέψεις, που υπολογίζονται σε 2 δισ. δολάρια, συνολικά. Η Βρετανική Ενωση Τραπεζιτών (ΒΒΑ), η οποία είχε αναλάβει τη νομική εκπροσώπηση του κλάδου, ανακοίνωσε ότι: «οι τράπεζες και η ΒΒΑ αποφάσισαν να μην ασκήσουν νέα έφεση. Ζητήματα αρχής μπορούν να ξεκαθαριστούν διαφορετικά με τους αρμοδίους». Συναινετικός ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Barclays, Μπομπ Ντάιμοντ, ένας από τους πιο σκληροπυρηνικούς τραπεζίτες στο Σίτι του Λονδίνου. «Δεν μπορούμε να είμαστε πάντα άρτιοι. Οταν κάνουμε λάθος, απολογούμαστε στους πελάτες μας και προσπαθούμε να διορθώσουμε την κατάσταση». Στις αρχές του έτους, ο κ. Ντάιμοντ είχε πει ενώπιον οικονομικής κοινοβουλευτικής επιτροπής ότι η περίοδος απολογίας των τραπεζών για τη χρηματοπιστωτική κρίση πρέπει να τερματιστεί προκειμένου να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του κλάδου. Εκπρόσωποι καταναλωτών επιδοκίμασαν την απόφαση των τραπεζών να μην αμφισβητήσουν οι τράπεζες την απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου.

Τα προγράμματα προστασίας πληρωμών ΡΡΙ προωθούνταν σε δανειολήπτες καταναλωτικής ή στεγαστικής πίστης για να καλύπτονται οι δόσεις των δανείων τους σε περίπτωση μακροχρόνιας ασθένειας ή ανεργίας. Στην πορεία αποκαλύφθηκε ότι οι τράπεζες πωλούσαν τα ΡΡΙ σε αυτο-απασχολούμενους ή ήδη άνεργους. Η απόφαση του ανώτατου δικαστηρίου αφορά σε έφεση των τραπεζών για την ακύρωση αναδρομικής ισχύος νέων κανόνων από την αρχή εποπτείας των αγορών, FSA, για τα ΡΡΙ".


Επί παρομοίου θέματος, διαβάζουμε:


" ΗΠΑ: Δίωξη κατά της Deutsche bank

Δίωξη κατά της Deutsche bank και μιας θυγατρικής της άσκησε το αμερικανικό δημόσιο.

Το αμερικανικό δημόσιο υπέβαλε σήμερα αγωγή αποζημίωσης στην Deutsche Bank AG, κατηγορώντας τη γερμανική τράπεζα όπως και την μονάδα της MortgageIT Inc ότι «επανειλημμένως εψεύσθη, με σκοπό να συμπεριλαμβάνεται σε ένα ομοσπονδιακό πρόγραμμα επιλογής υποθηκών, που ασφαλίζει το αμερικανικό δημόσιο».

Στην αγωγή για αποζημίωση, που υποβλήθηκε σήμερα ενώπιον δικαστηρίου της περιφέρειας του Μανχάταν, το αμερικανικό δημόσιο υποστηρίζει ότι οι εναγόμενοι --αδιαφορώντας παντελώς για τις συνέπειες--επέλεγαν υποθήκες, με τις οποίες τα υφιστάμενα νομικά προγράμματα καταστρατηγούνταν, καθώς «παραβιάζονταν κατάφορα από τους εναγόμενους, εάν οι δανειολήπτες μπορούσαν, πράγματι, να κάνουν τις καταβολές ποσών, για την άρση των υποθηκών εν καιρώ».

Σύμφωνα με την ίδια αγωγή, οι δύο εναγόμενοι κατηγορούνται ότι, με τη σειρά τους «πουλούσαν αυτές τις υποθήκες φυσικά με όφελός τους», ακόμα κι αν χιλιάδες «δανειολήπτες δεν μπορούσαν να καταβάλουν δόσεις γιά την άρση των υποθηκών, υποκείμενοι σε κατασχέσεις των ακινήτων τους από τον τελικό δικαιούχο της υποθήκης».

Κατόπιν αυτού, υπογραμμίζεται στην αγωγή, δεδομένου ότι τις υποθήκες είχε ασφαλίσει το αμερικανικό δημόσιο, αυτό βρισκόταν να ζημιώνεται με εκατομμύρια δολαρίων, την ώρα μάλιστα που αναμένεται να κληθεί να καταβάλει πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια επιπλέον, σε αποζημιώσεις".


Αποτέλεσμα: αυξημένες επισφάλειες.

Αποτέλεσμα: μείωση κερδών.

Αποτέλεσμα: πακέτα διάσωσης, ως ενίσχυση της κεφαλαιακής επάρκειας.

Αποτέλεσμα: αυξημένα ελλείμματα δημοσίου.

Αποτέλεσμα: περικοπές.

Αποτέλεσμα: ανεργία και όλα τα υπόλοιπα.


"Οταν κάνουμε λάθος απολογούμαστε στους πελάτες μας". "Δεν μπορούμε να είμαστε πάντα άρτιοι". "Προσπαθούμε να διασώσουμε την κατάσταση". Και εις άλλα με υγεία...