Σε προηγούμενο post (http://economics-alexander-thessaloniki.blogspot.com/2010/06/blog-post_9933.html) είχαμε δει ότι καταγράφεται μείωση στην κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική οδό κατά 5% τις καθημερινές και κατά 10% τα Σαββατοκύριακα.
Διαβάζω (έκπληκτος!) την ακόλουθη είδηση στην "Ναυτεμπορική":
"Aυξάνεται η τιμή των διοδίων στην Αττική Οδό από 1η Ιουλίου
Από 19% σε 23% αναπροσαρμόζεται από την 1η Ιουλίου 2010 το αντίτιμο των διοδίων της Αττικής Οδού στο πλαίσιο των δύο αυξήσεων του ΦΠΑ".
Ενα από τα βιβλία στα οποία θεμελιώθηκε η Οικονομική επιστήμη είναι η "Πραγματεία της Πολιτικής Οικονομίας" ("Traité d'économie politique, ou simple exposition de la manière dont se forment, se distribuent, et se composent les richesses") του Jean-Baptiste Say (του περίφημου οικονομολόγου ο οποίος διατύπωσε και τον περίφημο νόμο του). Στο βιβλίο αυτό, λοιπόν, (το οποίο γράφτηκε το 1803), διαβάζουμε:
"Όσες φορές η φορολογία εξωθείται στα άκρα, προκαλεί το αξιοθρήνητο τούτο αποτέλεσμα, δηλαδή στερεί τον φορολογούμενο τμήμα του πλούτου του, χωρίς όμως να πλουτίζει και το κράτος. Αυτό μπορούμε να το αντιληφθούμε, αν αναλογιστούμε ότι η αγοραστική δύναμη κάθε ανθρώπου, παραγωγική ή μη, περιορίζεται από το εισόδημά του. Δεν μπορεί, λοιπόν, να στερηθεί μέρος της προσόδου του χωρίς να αναγκαστεί σε ανάλογο περιορισμό της κατανάλωσής του. Γι’ αυτό και προκύπτει μείωση της ζήτησης των εμπορευμάτων, και ιδίως των φορολογηθέντων. Από τη μείωση αυτή της ζήτησης προκύπτει μείωση της παραγωγής, επομένως και των φορολογητέων αγαθών. Ο φορολογούμενος, λοιπόν, θα χάσει μέρος των απολαύσεών του, ο παραγωγός μέρος των κερδών του και το κρατικό θησαυροφυλάκιο τμήμα των εσόδων του".
Απλά πράγματα, δηλαδή...