Τρίτη 15 Ιουνίου 2010

Συνδυασμός μικροοικονομικής με νομισματική θεωρία

Οπως διαβάζουμε:

" Τις εξαγωγές ειδών πολυτελείας ευνοεί η υποχώρηση του ευρώ
Κερδισμένες βγαίνουν οι εταιρείες παραγωγής πολυτελών ειδών της Ευρώπης, παρότι η οικονομική κρίση έχει χτύπησει τους άλλους κλάδους της οικονομίας.

Ο οίκος Vuitton, η εμβληματική γαλλική μάρκα δερμάτινων ειδών που άνοιξε αυτή την εβδομάδα το νέο κατάστημά της στο Λονδίνο, απολαμβάνει περίοδο ικανοποιητικών κερδών, χάρη στην κρίση του ευρωπαϊκού νομίσματος.

Τη στιγμή που τα κυβερνητικά στελέχη στις Βρυξέλλες βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, οι επιχειρήσεις λιανικών πωλήσεων πολυτελών ειδών χαμογελούν από την υποχώρηση της τιμής του ευρώ. Από το Νοέμβριο μέχρι σήμερα, το ευρώ έχει χάσει το ένα πέμπτο της αξίας του έναντι του δολαρίου, τάση που ενισχύει την κερδοφορία εταιριών που εξάγουν τα προϊόντα τους σε ΗΠΑ και Ασία.

Οι επιχειρήσεις πολυτελών ειδών, από τους κατασκευαστές ρολογιών μέχρι και τους οίκους υψηλής ραπτικής, που κατασκευάζουν τα προϊόντα τους σε κράτη της ευρωζώνης, βλέπουν τα έξοδά τους να μειώνονται και τα κέρδη τους να πολλαπλασιάζονται. Ο διευθύνων σύμβουλος της Louis Vuitton Ιβ Καρσέλ, λέει ότι καλωσορίζει την πτώση της αξίας του ευρώ. «Πιστεύω ειλικρινά -και δεν είμαι ο μόνος που το πιστεύει- ότι τα τελευταία τέσσερα χρόνια το ευρώ ήταν υπερτιμημένο σε σχέση με τα άλλα νομίσματα. Το γεγονός ότι τα προϊόντα μας κατασκευάζονται σε εργοστάσια στη Γαλλία και την Ιταλία και πωλούνται σε όλο τον κόσμο, η παρούσα νομισματική αποτελεί μεγάλη ανακούφιση».

Το νέο κατάστημα της Vuitton στη φημισμένη New Bond Street του Λονδίνου προσφέρει δερμάτινες αποσκευές, αξεσουάρ και έπιπλα σε τιμές που ξεκινούν από τα 130 ευρώ και φθάνουν μέχρι τα 60.000 ευρώ. «Μιλάμε για χιλιάδες ανθρώπους και όχι εκατομμύρια, αλλά υπάρχει σαφές ανεκμετάλλευτο μερίδιο αγοράς που δεν άγγιξε η οικονομική κρίση. Οι καταναλωτές αυτοί δεν ξοδεύουν σε φανταχτερά προϊόντα. Αυτό μοιάζει να έχει υποχωρήσει για την ώρα. Τα οικονομικά δεδομένα δείχνουν, όμως, ότι παρά τις όποιες οικονομίες, η ζήτηση για πολυτέλεια παραμένει ισχυρή», λέει ο Μπεν Ελιοτ, επικεφαλής της υπηρεσίας εξυπηρέτησης πελατών και επισκεπτών Quintessentially.

Την εβδομάδα που μας πέρασε, η βρετανική εταιρία Burberry, διάσημη για το χαρακτηριστικό της εμπριμέ, ανακοίνωσε ότι τα κέρδη της αυξήθηκαν κατά 23% τους τελευταίους 12 μήνες. Την ίδια στιγμή, η ελβετική Richemond, ιδιοκτήτρια των Cartier και Montblanc, είδε τις πωλήσεις της τον Απρίλιο να ενισχύονται κατά 24% σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα, ενώ ανάλογα ενθαρρυντικά στοιχεία κατέγραψαν και οι Hermes και Prada.

Ο αντιπρόεδρος της Richemond Ρισάρ Λεπέ αρνείται να εμφανισθεί καθησυχαστικός. «Αυτό που συμβαίνει στο δυτικό κόσμο δεν είναι πολύ ενθαρρυντικό, αν σκεφτούμε τί συμβαίνει σε Ευρώπη και τί μπορεί να συμβεί στις ΗΠΑ. Τα μόνα καλά νέα προέρχονται από την περιοχή Ασίας Ειρηνικού», λέει ο κ. Λεπέ".