Οπως διαβάζουμε στα "Νέα":
"Προσπέρασαν την κρίση: Αυξήσεις και µπόνους στο προσωπικό της Volkswagen που πατάει γκάζι στην παραγωγή
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Πριν από µερικά χρόνια οι εργαζόµενοι στην αυτοκινητοβιοµηχανία τηςVolkswagen δέχθηκαν να µειωθούν οι µισθοί τους για να σωθούν θέσεις εργασίας. Η θυσία εκείνη απέδωσε καρπούς. Προχθές τα ξηµερώµατα οι εκπρόσωποι των 100.000 εργαζοµένων της εταιρείας υπέγραψαν επιχειρησιακή σύµβαση που προβλέπει αυξήσεις 3,2% και µπόνους τουλάχιστον 500 ευρώ για κάθεεργαζόµενο. Για πολλούς αναλυτές, η υπογραφή αυτή σηµατοδοτεί κι επισήµως το τέλος της κρίσης στη Γερµανία. Η εκτίµηση αυτή πιστοποιείται και από το γεγονός ότι το 2010 η παγκόσµια ζήτηση ξεπέρασε την παραγωγή, αφού έφτασε στον ιλιγγιώδη αριθµό των7 εκατοµµυρίων αυτοκινήτων.
Γεγονός είναι πάντως ότιστην αρχή των διαπραγµατεύσεων, πριν από έναν µήνα, το συνδικάτο των εργαζοµένων ζητούσε αυξήσεις 6% για µια διάρκεια 12 µηνών, µε την εταιρεία να προσφέρει αυξήσεις της τάξης του 2,9% για 23 µήνες. Η σύγκλιση φαινόταν να µην επιτυγχάνεται έως το πρωί της ∆ευτέρας, όταν άρχισε ο τρίτοςγύρος των διαπραγµατεύσεων. Στις 2 τα ξηµερώµατα της Τρίτης, οι δύοπλευρές διέψευσαν τις εκτιµήσεις των αναλυτών. Επειτα από 13 ώρες συνεχών διαπραγµατεύσεων, τα δύο µέρη ανακοίνωσαν ότι κατέληξαν σε συµφωνία.
«Η Volkswagen διαθέτει άριστους εργαζοµένους, παράγει καλά αυτοκίνητα και από σήµερα προσφέρει και µια εξαιρετική σύµβαση εργασίας»ήταν η πρώτη δήλωση του επικεφαλής του συνδικάτου Ig - Metall Χάρτµουτ Μέιν. Εξίσου ικανοποιηµένος εµφανίστηκε ο επικεφαλής της υπηρεσίας ανθρώπινου δυναµικού Χερστ Νέουµαν, ο οποίος έκανε λόγο για «δίκαιη σύµβαση που συνδυάζει µια αξιοσηµείωτη αύξηση µε την ανάγκη να µην πληγεί η ανταγωνιστικότητα». Η εργασιακή ειρήνη που επιτεύχθηκε στο Βόλφσµπουργκ επιτρέπει στη Volkswagen να αφιερωθεί στον στόχο της που δεν είναι άλλος από το να περάσει την Toyota έως το 2018, παράγοντας 10 εκατ. οχήµατα. Εως τότε η VW θα αυξήσει το προσωπικό της σε 290.000 εργαζοµένους δηµιουργώντας 40.000 νέες θέσεις εργασίες, από τις οποίες οι 35.000 θα δηµιουργηθούν στην Κίνα.
ΑΝΑΛΥΤΈΣ εκτιµούν ότι η αύξηση που δόθηκε και η οποία θα αρχίσει να «τρέχει» από την 1ηΜαΐου, είναι το αποτέλεσµα µιας φιλόδοξης στρατηγικής: τη δηµιουργία ενός δυνατού οµίλου σε όλους τους τοµείς τηςαυτοκίνησης, ικανού να κατακτήσει αξιόλογα µερίδια αγοράς τόσο στις αναδυόµενες οικονοµίες όσο και στις δυτικές χώρες. Ο στόχος του 2018 είναι απολύτως επιτεύξιµος. ∆ενλείπουν µάλιστα οι ειδικοί του κλάδου που πιστεύουν ότι η κραταιά αυτοκινητοβιοµηχανία θα περάσει τον πήχυ το 2015.
ΑΡΙΘΜΟΙ
3,2% αύξηση και 500 ευρώ µπόνους ήταν η τελική συµφωνία
13 ώρες διήρκεσε ο τελευταίος γύρος των διαπραγµατεύσεων ανάµεσα στις δύο πλευρές
7 εκατ. οχήµατα έφτασε η παγκόσµια ζήτηση το 2010, ξεπερνώντας την παραγωγή
10 εκατ. οχήµατα είναι ο στόχος παραγωγής για το 2018
40.000 νέες θέσεις εργασίας θα δηµιουργήσει η VW έως εκείνη τη χρονιά"