"Στη μεγαλύτερη αγορά πολυτελών ειδών θα αναδειχθεί το 2020 η Κίνα
Η Κίνα θα γίνει η μεγαλύτερη αγορά ειδών πολυτελείας μέχρι το 2020, σύμφωνα με έκθεση της εταιρίας επενδυτικών συμβούλων CLSA. Το φαινόμενο αυτό θα οφείλεται στην οικονομική ανάπτυξη και στη διεύρυνση της μεσαίας τάξης και της αγοραστικής της ισχύος.
Μέσα στην επόμενη δεκαετία, Κινέζοι καταναλωτές -μεταξύ τους και σημαντικός αριθμός δισεκατομμυριούχων- θα ευθύνονται για ποσοστό 44% των παγκόσμιων δαπανών ειδών πολυτελείας, όπως γυναικείες τσάντες, οχήματα, ρολόγια, παπούτσια και ρούχα. Ο τομέας ειδών πολυτελείας της χώρας είχε έσοδα 25 δισ. το 2009, ποσοστό 10% της παγκόσμιας αγοράς, που περιλαμβάνει και τις αγορές των καταναλωτών στο Χονγκ Κονγκ, το Μακάο και την Ταϊβάν.
Η έκθεση της CLSA εκτιμά μάλιστα ότι η Κίνα βρίσκεται καθ’οδόν να ξεπεράσει την Ιαπωνία στον τομέα αυτό μέσα στα επόμενα τρία χρόνια. «Την ώρα που τα εισοδήματα αυξάνονται, η ενισχυόμενη μεσαία τάξη της Κίνας υιοθετεί μέχρι πρότινος ανέφικτες καταναλωτικές συνήθειες, μεταπηδώντας από κουλτούρα αποταμίευσης, σε κουλτούρα κατανάλωσης. Οι Κινέζοι καταναλωτές,που επέλεξαν πέρσι να χαρίσουν ένα ακριβό δώρο, δαπάνησαν για αυτό κατά μέσο όρο το 10% με 12% του συνολικού μηνιαίου μισθού του νοικοκυριού τους», αναφέρει η έκθεση.
Οι εταιρίες ειδών πολυτελείας κινούνται γρήγορα για να καλύψουν τη ζήτηση, με τη Louis Vuitton να αποκαλύπτει ότι οι καλύτεροι πελάτες της είναι πλέον Κινέζοι. Η χώρα «ευθύνεται» άλλωστε για το 18% των συνολικών πωλήσεων της Gucci, 14% της Bulgari και 11% της Hermes, με την ιταλική Prada να εισέρχεται και αυτή με αξιώσεις στην κινεζική αγορά".