Διαβάζουμε στην "Καθημερινή"
"Στην κακοκαιρία αποδίδουν οι έμποροι λιανικής της Βρετανίας την αρνητική εικόνα που παρουσίαζαν οι επιχειρήσεις τους τον Ιανουάριο, με τις πωλήσεις να αυξάνονται με τον χαμηλότερο ρυθμό των τελευταίων 15 ετών. Η αξία του συνόλου των προϊόντων που πουλήθηκαν τον Ιανουάριο αυξήθηκε κατά 1,2% σε ετήσια βάση, καθώς οι καταναλωτές απέφυγαν να εκτεθούν στην κακοκαιρία. Οι online πωλήσεις, αντιθέτως, συνέχισαν τη ραγδαία αύξησή τους, καταγράφοντας άνοδο 14,6% τον Ιανουάριο σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους.
Ο γενικός διευθυντής της Κοινοπραξίας Βρετανικών Εταιρειών Λιανικής (BRC), Στίβεν Ρόμπερτσον, μίλησε για «τρομερά άσχημη αρχή του έτους και σε οξεία αντίθεση με τα καλά στοιχεία του Δεκεμβρίου», όταν οι πωλήσεις είχαν σημειώσει αύξηση 4,2% σε ετήσια βάση. Ο ίδιος υπογράμμισε πως οι χιονοπτώσεις που σημειώθηκαν στις αρχές Ιανουαρίου οδήγησαν σε αύξηση των πωλήσεων τροφίμων, αλλά έπληξαν άλλους τομείς".
Πέραν των καιρικών συνθηκών, έανς άλλος παράγοντας που επηρεάζει την καμπύλη ζήτησης είναι και η φορολογία. Οπως διαβάζουμε στην συνέχεια του άρθρου της εφημερίδας (που αναφέρεται στην μείωση των πωλήσεων στην Μεγάλη Βρετανία), "πολλοί καταναλωτές προτίμησαν να επισπεύσουν τις αγορές τους τον Δεκέμβριο για να επωφεληθούν από την επιστροφή του ΦΠΑ στο 17,5% την 1η Ιανουαρίου, μετά τη μείωσή του στο 15% που είχε προηγηθεί για το 2009".