Πέμπτη 18 Φεβρουαρίου 2010

Καταναλωτική πίστη

Διαβάζουμε στην "Καθημερινή":

"Γύρισαν την πλάτη στις εκπτώσεις οι Ελληνες καταναλωτές

Μειωμένος κατά 20% είναι ο τζίρος των εμπορικών καταστημάτων στις φετινές χειμερινές εκπτώσεις, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των εμπόρων, καθώς ούτε τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων, από την πρώτη κιόλας ημέρα, δεν κατόρθωσαν να αναστρέψουν την αρνητική ψυχολογία που επικρατεί στο καταναλωτικό κοινό. Για τον λόγο αυτόν, άλλωστε, αν και οι εκπτώσεις ολοκληρώνονται στις 27 Φεβρουαρίου, τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα αναμένεται να συνεχίσουν με προσφορές.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει έως τώρα η Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου, η μεγαλύτερη μείωση τζίρου, της τάξης του 20%, σε σχέση με την περυσινή περίοδο χειμερινών εκπτώσεων καταγράφεται στον κλάδο της ένδυσης - υπόδησης. Μάλιστα, σε ορισμένες περιφερειακές αγορές η μείωση του τζίρου υπερβαίνει το 20%.

Στον κλάδο των επίπλων η μείωση του τζίρου είναι της τάξης του 16%-18%, κλάδος στον οποίο οι επιπτώσεις της κρίσης ήταν εμφανέστατες ήδη από την περυσινή χρονιά. Στα είδη οικιακού εξοπλισμού και λευκά είδη παρατηρείται μείωση του τζίρου κατά 15%, ενώ στα ηλεκτρικά είδη η μείωση είναι λίγο κάτω από 10%.

Μέσα σε αυτό το εξαιρετικά δυσμενές κλίμα για το λιανεμπόριο είναι φυσικά αναμενόμενο να έχει περιοριστεί σημαντικά ο αριθμός των νέων επιχειρήσεων. Βάσει των στοιχείων που έχει συγκεντρώσει η ΕΣΕΕ, τον Ιανουάριο του 2010 ιδρύθηκαν κατά 16% λιγότερες επιχειρήσεις σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2009 με το ισοζύγιο εγγραφών/διαγραφών επιχειρήσεων σε πολλούς νομούς της χώρας να είναι αρνητικό.

Ακόμη και στις περιπτώσεις που το πρόσημο είναι θετικό, οι εγγραφές είναι ελάχιστα περισσότερες από τις διαγραφές".