Δύο άρθρα:
"Η κρίση γεμίζει τα εκπτωτικά πολυκαταστήματα
Οι πωλήσεις τους «τρέχουν» με 10%-15%, κόντρα στην πτώση της αγοράς
Στα εκπτωτικά πολυκαταστήματα στρέφονται οι καταναλωτές που αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος των αγορών τους και να αντιμετωπίσουν την κρίση.
Oι κυριότεροι «παίκτες» του κλάδου βλέπουν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά 10%-15%, την ώρα που οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο εμφανίζουν πτώση έως και 30%. Πρόκειται για μια νέα, υπό μία έννοια, αγορά, η οποία αναπτύσσεται διαρκώς ευνοούμενη από το οικονομικό στρίμωγμα των καιρών αλλά και από τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς, με τα outlets να αποτελούν- σύμφωνα με τους ίδιους τους επιχειρηματίες - τρόπο ζωής".
"Περικοπές καταστημάτων και λουκέτα
Φουντώνει η ανησυχία των λιανεμπόρων για την πορεία της αγοράς. Από τη μια βλέπουν τις μεταχρονολογημένες επιταγές να πολλαπλασιάζονται και από την άλλη, με εξαίρεση το διάλειμμα των εκπτώσεων, διαπιστώνουν ότι μειώνεται συνεχώς το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών. Όπως επισημαίνουν, ενώ παλαιότερα μόνο το 2%-3% των επιταγών μεταφέρονταν σε άλλες ημερομηνίες, σήμερα αυτό συμβαίνει στο 30%-35% των πληρωμών. Ακόμα περισσότερο προβληματίζονται από τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Όπως εξηγεί μεγάλος λιανέμπορος, ενώ μέχρι πέρυσι πολλοί έμποροι πραγματοποιούσαν το 50%-55% της ημερήσιας είσπραξης τις απογευματινές ώρες, σήμερα το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 30%. Τι σημαίνει αυτό; «Ο κόσμος δεν βγαίνει πλέον βόλτα στα μαγαζιά. Δεν κάνει shopping στον ελεύθερο χρόνο του και περιορίζεται στα άκρως απαραίτητα». Τι μέλλει γενέσθαι; Πολλοί έμποροι θα προχωρήσουν σε μείωση του δικτύου τους με κλείσιμο των μη κερδοφόρων καταστημάτων, ενώ υπάρχουν φόβοι ότι ορισμένοι θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο".
Αυτά που περιγράφονται στα άρθρα εξηγούνται πλήρως από την θεωρία επιλογών του καταναλωτή, σε συνδυασμό με το υπόβαθρο της ροπής προς κατανάλωση. Εχουμε πει ότι οι οικονομικές θεωρίες δεν δημιουργούνται in vitro, προκειμένου να επαληθευθούν μαθηματικά ορισμένες εικασίες και παραδοχές ("assumption is the mother of all evil", μας έλεγε ο συχωρεμένος ο Samuelson), αλλά δομούνται προκειμένου να επεξηγηθούν τα αίτια της εμφάνισης των γεγονότων.
"Η κρίση γεμίζει τα εκπτωτικά πολυκαταστήματα
Οι πωλήσεις τους «τρέχουν» με 10%-15%, κόντρα στην πτώση της αγοράς
Στα εκπτωτικά πολυκαταστήματα στρέφονται οι καταναλωτές που αναζητούν τρόπους να μειώσουν το κόστος των αγορών τους και να αντιμετωπίσουν την κρίση.
Oι κυριότεροι «παίκτες» του κλάδου βλέπουν τον τζίρο τους να αυξάνεται κατά 10%-15%, την ώρα που οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο εμφανίζουν πτώση έως και 30%. Πρόκειται για μια νέα, υπό μία έννοια, αγορά, η οποία αναπτύσσεται διαρκώς ευνοούμενη από το οικονομικό στρίμωγμα των καιρών αλλά και από τις τάσεις που επικρατούν διεθνώς, με τα outlets να αποτελούν- σύμφωνα με τους ίδιους τους επιχειρηματίες - τρόπο ζωής".
"Περικοπές καταστημάτων και λουκέτα
Φουντώνει η ανησυχία των λιανεμπόρων για την πορεία της αγοράς. Από τη μια βλέπουν τις μεταχρονολογημένες επιταγές να πολλαπλασιάζονται και από την άλλη, με εξαίρεση το διάλειμμα των εκπτώσεων, διαπιστώνουν ότι μειώνεται συνεχώς το αγοραστικό ενδιαφέρον των καταναλωτών. Όπως επισημαίνουν, ενώ παλαιότερα μόνο το 2%-3% των επιταγών μεταφέρονταν σε άλλες ημερομηνίες, σήμερα αυτό συμβαίνει στο 30%-35% των πληρωμών. Ακόμα περισσότερο προβληματίζονται από τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Όπως εξηγεί μεγάλος λιανέμπορος, ενώ μέχρι πέρυσι πολλοί έμποροι πραγματοποιούσαν το 50%-55% της ημερήσιας είσπραξης τις απογευματινές ώρες, σήμερα το ποσοστό αυτό έχει πέσει στο 30%. Τι σημαίνει αυτό; «Ο κόσμος δεν βγαίνει πλέον βόλτα στα μαγαζιά. Δεν κάνει shopping στον ελεύθερο χρόνο του και περιορίζεται στα άκρως απαραίτητα». Τι μέλλει γενέσθαι; Πολλοί έμποροι θα προχωρήσουν σε μείωση του δικτύου τους με κλείσιμο των μη κερδοφόρων καταστημάτων, ενώ υπάρχουν φόβοι ότι ορισμένοι θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο".
Αυτά που περιγράφονται στα άρθρα εξηγούνται πλήρως από την θεωρία επιλογών του καταναλωτή, σε συνδυασμό με το υπόβαθρο της ροπής προς κατανάλωση. Εχουμε πει ότι οι οικονομικές θεωρίες δεν δημιουργούνται in vitro, προκειμένου να επαληθευθούν μαθηματικά ορισμένες εικασίες και παραδοχές ("assumption is the mother of all evil", μας έλεγε ο συχωρεμένος ο Samuelson), αλλά δομούνται προκειμένου να επεξηγηθούν τα αίτια της εμφάνισης των γεγονότων.