Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2010

Τρόποι αντιμετώπισης ενός υπαρκτού προβλήματος (crisis management)

Διαβάζουμε στα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία τα εξής:

1. Η Toyota, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία με βάση τις πωλήσεις, αποσύρει από τις ΗΠΑ περίπου 8 εκατομμύρια οχήματα – δηλαδή περισσότερα από όσα επιβατικά και φορτηγά πούλησε διεθνώς πέρυσι. Επιπλέον, οι 1.234 αμερικανικές αντιπροσωπείες της Toyota θα ζημιωθούν έως και 2,47 δισ. δολ. λόγω διακοπής πωλήσεων των ύποπτων οχημάτων.Η απόσυρση επεκτείνεται και στην Ευρώπη και την Κίνα, όπου προς το παρόν η κλίμακα του προβλήματος παραμένει ασαφής. Οι τεχνικές αδυναμίες των υπό ανάκληση μοντέλων είναι διπλής υφής στις ΗΠΑ, καθώς κάποια φέρουν πεντάλ γκαζιού, το οποίο ορισμένες φορές κολλάει ή προκαλεί αιφνίδια επιτάχυνση (3,4 εκατ. οχήματα), ενώ άλλα φέρουν χαλάκι μπροστά στα πεντάλ, το οποίο διπλώνει, προκαλώντας ανάλογα φαινόμενα (4,2 εκατ. οχήματα).

2. Στις ΗΠΑ, το Κογκρέσο θα διερευνήσει το κατά πόσον η εταιρεία αντέδρασε άμεσα και αποτελεσματικά στις διαμαρτυρίες των οδηγών.

3. Οι επιπτώσεις για την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία οικοδόμησε την κορυφαία θέση της στην αξιοπιστία και την εμμονή της στην ποιότητα, ακόμα δεν μπορούν να εκτιμηθούν και είναι αμφίσημες – ορισμένοι πελάτες της αμέσως δήλωσαν τη δυσαρέσκειά τους, ενώ άλλοι επαίνεσαν την εταιρεία για την αντίδρασή της και μίλησαν για τα μακροπρόθεσμα οφέλη της.

4. Πέραν του ότι οι ανταγωνίστριές της έσπευσαν να προσφέρουν εκπτώσεις στα μοντέλα τους για να προσελκύσουν τους πελάτες της Toyota, οι ίδιοι οι αντιπρόσωποί της προβλέπουν ότι τα έσοδα από την επισκευή των μοντέλων και την πώληση ανταλλακτικών υπερβαίνουν εκείνα από την ίδια την πώληση αυτοκινήτων.

Συμπέρασμα: άλλον είναι να έχεις πρόβλημα με το χαλάκι κι άλλο να προσπαθείς να κρύψεις τα προβλήματα κάτω από το χαλί (όρα Greek statistics).

Υ.Γ.: "Ο πρόεδρος της Toyota,ο Ακίο Τογιότα,ζήτησε σήμερα συγγνώμη για την ανάκληση χιλιάδων αυτοκινήτων διαφόρων μοντέλων της εταιρείας ύστερα από ένα πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο πεντάλ του γκαζιού κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην κρατική τηλεόραση της Ιαπωνίας NHK.

«Είμαστε εξαιρετικά λυπημένοι για την στεναχώρια που προκαλέσαμε στους πελάτες μας», είπε ο πρόεδρος του ιαπωνικού ομίλου που ρωτήθηκε στο περιθώριο του Οικονομικού Φόρουμ του Νταβός στην Ελβετία.

Η Τoyota βρίσκεται στην αναζήτηση εξηγήσεων στο πρόβλημα και θα ενημερώσει τους πελάτες της για να τους καθησυχάσει, πρόσθεσε ο Τογιότα,εγγονός του ιδρυτή της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στο κόσμο του Κιιτσίρο Τογιότα που πέθανε το 1952".