Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011

Να μην κουράζεσαι να ρωτάς...

Οπως διαβάζουμε στην "Καθημερινή":

"Έρευνα: Εκπαίδευση για τα οικονομικά τους θέλουν οι καταναλωτές

Αλλά δεν γνωρίζουν πώς να την αποκτήσουν.

Παγκόσμια έρευνα της ING καταδεικνύει ότι οι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν μεγαλύτερη εκπαίδευση στη διαχείριση των οικονομικών τους αλλά δεν γνωρίζουν πώς να την αποκτήσουν.

Ειδικότερα, τα αποτελέσματα της έρευνας της ING καταδεικνύουν ότι το 90% των συμμετεχόντων επιθυμούν να είναι καλύτεροι στη διαχείριση των οικονομικών τους. Ανασταλτικό παράγοντα επίτευξης αποτελεί το γεγονός ότι είτε δεν γνωρίζουν πώς ή/και πού θα αποκτήσουν πρόσβαση στην πληροφόρηση. Η έρευνα, που είχε περισσότερους από 5.000 συμμετέχοντες σε 10 χώρες σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Λατινική Αμερική και Ασία, μέτρησε την οικονομική κατάρτιση των καταναλωτών και πώς η οικονομική τους γνώση επηρεάζει τη στάση, τη συμπεριφορά και τη συναισθηματική τους κατάσταση. Ανάλογα με τις απαντήσεις τους, οι συμμετέχοντες κατηγοριοποιήθηκαν σε τέσσερα διαφορετικά επίπεδα οικονομικής γνώσης: άριστη, καλή, βασική, αδύναμη.

Η έρευνα της ING κατέδειξε ότι το 63% των συμμετεχόντων καταναλωτών έχουν μια πολύ βασική γνώση των οικονομικών, κατηγοριοποιώντας το στο επίπεδο βασικής οικονομικής γνώσης, αφού αυτό το 63% δυσκολευόταν με βασικά οικονομικά στην πράξη, όπως στην αποταμίευση για τη συνταξιοδότηση ή για την αντιμετώπιση μιας έκτακτης οικονομικής ανάγκης.

Συνολικά, λιγότερο από το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα είπαν ότι αποταμιεύουν για τη συνταξιοδότησή τους, αποτέλεσμα που παρουσιάζει σημαντικές διαφοροποιήσεις στις χώρες που διεξήχθη η έρευνα. Στην Ισπανία μόλις το 44% αποταμιεύει για τη συνταξιοδότηση έναντι ενός 79% στην Ινδία, γεγονός που αντανακλά μια μεγάλη πολιτισμική επίδραση. Οι καταναλωτές από τις Ασιατικές χώρες είναι μακράν οι πιο οικονομικά καταρτισμένοι καθώς και οι πιο πρόθυμοι να διευρύνουν τη γνώση τους.

Η έρευνα της ING έδειξε επίσης μια συσχέτιση μεταξύ των οικονομικών γνώσεων του ατόμου και της συναισθηματικής του ευεξίας. Όσο περισσότερο καταρτισμένοι είναι στα οικονομικά ζητήματα οι καταναλωτές, τόσο πιο θετικά απαντούσαν σε ερωτήσεις σχετικές με την συναισθηματική τους ευεξία, τη στιγμή που όσο λιγότερο καταρτισμένοι παρουσιάζονται, αναπτύσσουν πιο έντονα συναισθήματα φόβου, άρρηκτα συνδεδεμένα με την ύπαρξη χρεών. Τα χρέη, συνδέονται άμεσα με αισθήματα φόβου, ενοχής και ντροπής. Οι άνδρες παρουσιάζονται να έχουν υψηλότερη οικονομική γνώση από τις γυναίκες. Επιπρόσθετα, οι ηλικίες 20-49 αποδεικνύουν ότι είναι πιο καταρτισμένοι στη διαχείριση των οικονομικών τους".