" Άρση του καμποτάζ που απαγορεύει στα ξένα κρουαζιερόπλοια να εκτελούν θαλάσσιες περιηγήσεις με αφετηρία ελληνικά λιμάνια.
Την άρση του καμποτάζ που απαγορεύει στα ξένα κρουαζιερόπλοια να εκτελούν θαλάσσιες περιηγήσεις με αφετηρία ελληνικά λιμάνια, προβλέπει το πόρισμα της ειδικής επιτροπής, η οποία με πρόεδρο τον Γιώργο Ανωμερίτη είχε ξεκινήσει διάλογο για το θέμα. Το πόρισμα που απεστάλη στην υπουργό Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, προαναγγέλλει ουσιαστικά την άρση του καμποτάζ, αφού επισημαίνει ότι βάσει των διατάξεων του ευρωπαϊκού νόμου 3577/92 περί εφαρμογής της αρχής ελεύθερης κυκλοφορίας των υπηρεσιών στις θαλάσσιες μεταφορές στο εσωτερικό των κρατών-μελών δεν υφίσταται καμποτάζ για τα πλοία με κοινοτική σημαία.
Το ίδιο τονίζει ότι ισχύει και για τα πλοία τρίτων χωρών, αφού όπως επισημαίνεται δεν υφίσταται υπό ελληνική σημαία στόλος κρουαζιεροπλοίων. Επισημαίνεται μάλιστα ότι βάσει μελέτης του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, τα κέρδη για τη χώρα από την άρση του καμποτάζ εκτιμάται ότι θα είναι 1,1 δισ. ευρώ το χρόνο, ενώ τονίζεται ότι το 83% της παγκόσμιας κρουαζιέρας ελέγχεται από πέντε μεγάλες ξένες εταιρίες, των οποίων όμως το σύνολο των στόλων είναι νηολογημένο σε σημαίες τρίτων χωρών (μη κοινοτικών).
Σύμφωνα με τα στοιχεία του πορίσματος, στην Ελλάδα απο-επιβιβάστηκε το 2009 μόνο το 6,5% των επιβατών κρουαζιέρας, ενώ στην Ιταλία το 40%. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η χώρα να εισπράξει μόνο το 3,3% και η Ιταλία το 30,4%. Στο πόρισμα το οποίο εντός των ημερών η κ. Κατσέλη θα διαβιβάσει στον πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου τονίζεται ότι για την απασχόληση Ελλήνων ναυτικών «πλην αξιωματικών γέφυρας και μηχανής στα ξένα κρουαζιερόπλοια προτείνεται η ίδρυση Οργανισμού Απασχόλησης Εμπορικού Ναυτικού (ΟΑΕΝ) που στόχο θα έχει εκτός από την κατάρτιση, την επιμόρφωση και την εκπαίδευση των Ελλήνων ναυτικών και τη διαμεσολάβηση για την εξεύρεση εργασίας σε ξένα κρουαζιερόπλοια και εταιρίες.
Τέλος, αναφέρεται ότι οι ξένες εταιρίες εφόσον χρησιμοποιούν ως λιμάνι αφετηρίας «home porting» ελληνικά λιμάνια, θα πρέπει να χρησιμοποιούν ως μέλη των πληρωμάτων των πλοίων τους και Έλληνες ναυτικούς εφόσον διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα".