"Εξασθένηση του παγκόσμιου καταναλωτικού κλίματος
Εξασθένηση παρουσίασε η καταναλωτική εμπιστοσύνη, σε παγκόσμιο επίπεδο, το τρίτο τρίμηνο του 2010, σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας της εταιρείας Nielsen.
Ειδικότερα, ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, που βασίζεται στην εκτίμηση των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση, μειώθηκε στο 90 από 93 που ήταν το δεύτερο τρίμηνο.
Στην Ελλάδα, ο δείκτης παρέμεινε σταθερός στο 57 από το πρώτο τρίμηνο του 2010 και είναι ο πέμπτος χαμηλότερος μεταξύ των 53 χωρών.
Χαμηλότερο δείκτη από την Ελλάδα έχουν η Πορτογαλία (44 από 51 στο προηγούμενο τρίμηνο), η Ιαπωνία (52 από 55), η Ουγγαρία (54 από 65) και η Ρουμανία (55 από 68), ενώ στις δέκα χώρες με τα πιο χαμηλά επίπεδα καταναλωτικής εμπιστοσύνης περιλαμβάνονται και η Κροατία (58), η Λιθουανία (63 από 52), η Λετονία (63 από 59), η Ιταλία (64 από 71) και η Γαλλία (67 από 63).
Την υψηλότερη καταναλωτική εμπιστοσύνη έχουν κυρίως χώρες της Ασίας, οι οποίες επλήγησαν λιγότερο από τη διεθνή οικονομική κρίση.
Στη δεκάδα των χωρών με τους υψηλότερους δείκτες περιλαμβάνονται η Ινδία (129), η Ινδονησία (115 από 119), η Αυστραλία (115 από 108), η Σαουδική Αραβία (115 από 108 στο πρώτο τρίμηνο του 2010), οι Φιλιππίνες (114 από 113), η Σιγκαπούρη (113 από 112), η Δανία (106 από 98), η Βραζιλία (103 από 107), η Μαλαισία (103 από 99) και το Χονγκ Κονγκ (103 από 101). Στις ΗΠΑ, η εμπιστοσύνη υποχώρησε στο 81 από 87, ενώ στη Γερμανία αυξήθηκε από το 81 στο 87 και στην Κίνα μειώθηκε στο 105 από 109".